Create your own banner at mybannermaker.com!

Cara Aktif Kad - DAFTAR.




Salam sejahtera sahabat semua.

Cara Aktifkan Kad Sim ToneExcel ( Daftar ToneExcel )
Pendaftaran terlalu mudah.. hanya melalui SMS sahaja. Tanpa perlu kita datang ke pejabat Tone Excel.. Ya, hanya SMS sahaja - mudah bukan.

FYI semua, sebelum ni saya adalah Dealer kepada Pembekal MudahAlih yang utama, bila nak daftar kena isi borang, sertakan salinan IC dan sebagainya..Lepas tu tugas dealer ni hantar borang pendaftaran ke pejabat.Banyak kerja, tapi dengan ToneExcel ni hanya SMS sahaja.

Kami mohon kepada rakan-rakan yang ingin menggunakan perkhidmatan SMS ini supaya mengikuti format atau cara-cara sms dibawah ini, jika anda tidak mematuhi cara SMS ini, ia akan melambatkan proses pendaftaran anda tersebut.

Terima Kasih

Daripada:
Nama: Othman Omar
IDP:563030 
HandPhone No:
019-3883-320
 013-3333-320 

Cara SMS 1) Untuk Aktifkan // Daftar SIMKAD ToneExcel 

Pertama:
Hantar SMS pendaftaran ke nombor 014-7057-769 sahaja.

Format SMS.
ad nama noSN noPUK noIC/Passport alamat poskod NoIDP

* NoSN dan noPUK anda boleh perolehi di belakang simkad yang dibeli.
* NoIDP adalah no member ID penaja anda.

Contoh SMS yang dihantar ke 014-7057-769:
ad ali bin abu 80121234 78909234 690212035030 no.5 Jln Api-api 46000 idp563030

Pilihan:
Jika ada maklumat bank atau kekal no lama, sila sertakan selepas poskod, sebelum idp.

Jika port-in ingin dilakukan kemudian, (bukan semasa pendaftaran kali pertama ini) sila tukarkan kod dari ad ke pt dan sertakan maklumat diatas sehingga poskod SAHAJA, idp tak perlu lagi.

Peringatan:
1. No 014-7057-769 untuk pendaftaran Ad (Daftar Kad) dan Pt ( Port in ) sahaja, jangan call no ini, atau hantar apa2 pertanyaan.

2. Pendaftaran akan dilakukan dari pukul 9 pagi hingga 12 malam setiap hari, tetapi SMS pendaftaran boleh dilakukan bila2 masa sahaja, walaupun selepas 12 malam.

3. Selepas anda menghantar SMS pendaftaran, tunggu dalam 2 jam, jika masih tak dapat reply SMS, sila call terus DEC ditalian:
01115081515
01115091515 
01115121515 
01115131515 
01115141515
Waktu DEC menjawab talipon:
Isnin hingga Jumaat. 10 pagi - 5 petang
Sabtu : 10 pagi hingga 2 petang
Ahad dan public holiday -tutup.

4. Apabila sudah dapat nombor dan IDP, sila buat satu SMS menggunakan simkad toneexcel itu kemana-mana sahaja, jika tidak simkad tersebut akan expired selepas beberapa hari.

5. Selepas pendaftaran anda berjaya, anda sebenarnya sudah mempunyai web office anda sendiri, kalau nak tahu maklumat downline anda, jumlah komisyen anda dan macam2 lagi.

Untuk masuk kedalam web office anda, login ke www.toneexcel.com 
Username: Adalah IC anda, tanpa jarak
Password : 1234 (Itu adalah password sementara, anda boleh ubah kemudian) 
Jika tak boleh login kerana terlupa password, sila hubungi HQ di talian
0105333969
0105000969
03-90543809

6. Kepada sesiapa yang mengekalkan no lama, proses ini mengambil masa paling lama adalah 48 jam untuk pertukaran no ke simkad toneexcel, paling cepat saya pernah jumpa adalah 2 jam. Tetapi jika selepas 48 jam, nombor masih belum bertukar, ini bermakna permohonan anda telah ditolak oleh pihak telco lama anda. Biasanya disebabkan no lama itu bukan didaftarkan dengan IC anda.

7. Terlalu ramai orang yang menyertai bisnes ini terlupa nak masukkan maklumat bank kedalam toneexcel, menyebabkan mereka tidak dapat menerima komisyen/bonus. Jika anda ingin update maklumat bank anda sendiri, anda boleh masuk kedalam
www.toneexcel.com
Klik di Member Care
Klik di Member Profile

__________________________________________________________________________
** Peringatan untuk mengekalkan no lama ( PORT IN):
Jika anda ingin mengekalkan no lama, ini ada beberapa syarat yang perlu dipatuhi.

1) Pastikan kredit sudah dihabiskan dahulu, tinggalkan lebih kurang seringgit (RM1) sahaja. Jika tidak bila anda buat port in, semua kredit yang ada pada simkad lama akan hilang.

2) Save kan dahulu no handphone yang ada pada simkad lama tersbt pada handphone anda, jika tidak selepas port in, semua no phone yang ada pada simkad tersebut akan hilang.

3) Ada juga yang beritahu saya selepas mereka membuat port in, mereka tidak dapat menerima TAC Number dari ebanking seperti Maybank2u, CIMB click dll. Untuk menyelesaikan perkara ini, saya cadangkan ada pergi ke ATM mechine, tukarkan no phone penerima TAC tersebut kepada no lain, keluarkan ATM kad anda dan masukkan semula ATM kad tersebut dan tukarkan lagi sekali no phone TAC tadi kepada no asal. Ini macam aktivity reset sahaja, dan dengan cara itu setakat ini saya sendiri boleh menerima TAC tersebut ke dalam no hp port in saya

No comments:

Post a Comment